۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۴۴

استاندار خراسان شمالی:

سند توسعه خراسان شمالی سال ۹۸ رونمایی می‌شود

سند توسعه خراسان شمالی سال ۹۸ رونمایی می‌شود

بجنورد- استاندار خراسان شمالی از رونمایی سند توسعه استان در سال ۹۸ و برنامه محور بودن هزینه کرد اعتبارات مختلف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی شجاعی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در سال ۹۸ با هم افزایی و همبستگی بیشتر و تاکید بر بهره‌مندی مناسب از اندک اعتبارات موجود بتوانیم نداشته های استان را جبران کنیم.

شجاعی افزود: مطابق با دستور عمل اجرایی بند چ ماده ۳۷ قانون دائمی احکام توسعه کشور تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند یک درصد اعتبارات هزینه‌ای خود را مطابق ساز و کار این دستورالعمل، در قالب قرارداد با سازمان صدا و سیما، صرف برنامه‌های مرتبط با اهداف، وظایف و مأموریت‌های خود به منظور فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: با تاکید بر برنامه محور بودن این اعتبارات به طور متمرکز در این بخش هزینه شود تا خروجی آن نتیجه‌ای مشخص و قابل مشاهده برای مردم باشد، بنابراین با موافقت اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سرجمع این اعتبارات که ۴۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، به طور متمرکز در این بخش هزینه خواهد شد.

وی گفت: طبق دستورالعمل اجرایی ماده ۵۳ قانون الحاق ۲، دستگاه‌های اجرایی یک درصد از اعتبارات خود را به منظور توسعه ورزش و زیرساخت‌های مربوط هزینه کنند که ۴۰ درصد این اعتبار در اختیار دستگاه اجرایی برای برنامه‌های ورزشی دستگاه مربوط و ۳۰ درصد در اختیار سازمان ورزش و جوانان و ۳۰ درصد در اختیار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: این اعتبارات سال آینده به طور متمرکز در استان هزینه می‌شود و از محل این اعتبارات ۱۱ پروژه ورزشی در سال ۹۸ تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

گفتنی است، هزینه کرد یک درصد اعتبارات هزینه‌ای موضوع بند ح تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۷ در بخش پژوهش نیز از دستورکارهای این نشست بود که رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی با تاکید دوباره بر هزینه اعتبارات به طور متمرکز، گفت: در سال ۹۸ با تاکید بر توسعه اقتصاد روستا با همکاری دانشگاه‌های استان ۱۵ روستا از ۱۵ دهستان مورد مطالعه پژوهشی قرار می‌گیرد.

علی قربانی رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: اردیبهشت سال ۹۸ با سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی خواهیم بود و عملیات اجرایی سد دربند شهرستان مانه و سملقان نیز آغاز خواهد شد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: از مهم‌ترین اقدامات سال ۹۸ در استان بهره برداری از پروژه ریلی جوین به اسفراین و آغاز عملیات راه آهن بجنورد به اسفراین خواهد بود.

هادی قوامی ادامه داد: ۴۱ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۸ برای طرح تکمیلی مجتمع فولاد اسفراین گرفته شده که با این اقدام تا تیر ماه سال ۹۸ شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود و با تلاش نمایندگان، سرجمع اعتبارات این استان نیز بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه سال ۹۸ اضافه شد.

کد خبر 4572292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha